2014年2月15日 星期六

利潤表 (Income Statement) (1)

難度: 1/5

係知道呢間野算係信得過的時候,就可以開下佢的年報出來睇。呢個教學係會盡量用一間公司來做晒D分析,令到大家對一整份financial statement有比較深的認識。有人提議我用銀行來做分析,小弟不才,我真係唔識睇。所以教學就搵最容易的公司,飲食業來做例子,而我揀選的就係52大快活。咁我地梗係要睇佢賺幾多錢啦,點睇先? 大家可以去睇income statement(損益表)

今年賺左139M港幣,相對於上一年只係賺到130M,增長7%,似乎幾好境,但係點睇佢的profit有幾真呢? 我首先會即刻睇下佢交幾多稅,因為如果連稅都唔足額,profit可能只係帳面數字,咁姐係點睇? 用佢Income Tax(所得稅)除以profit before tax(除稅前溢利)來計算effective tax rate(實際稅率)。實際稅率分別為15.5%同12.9%,睇落今年個profit的水份比較少。大家要知道每個地方的tax rate(稅率)都唔同,例如香港的利得稅率為16.5%,大陸企業所得稅率為25% (雖然有好多其他不同種類的稅同減免,呢個唔係難度1的文章提及了),咁如果間公司主要係香港做生意,佢的稅率應該會接近16.5%。如果唔接近,姐係代表公司的利潤有一部分係唔駛交稅,亦代表果D利潤好可能係一次性利潤、會計上利潤或者唔係主要業務的利潤。

沒有留言:

張貼留言